søndag den 13. oktober 2013

Patchwork Maraton . . . .

    . . .  Rally, :-D,   ja, jeg kom jo ikke så langt  ;-(   men nogle af de andre syglade piger i Limfjordsgruppen, fik syet nogle flotte tæpper, dog ikke monterede og quiltede, men klar til det. ( nogle af pigerne, som også sov på skolen, havde syet til kl. 2 om natten )
      Det er fascinerende, at se hvor forskellige udtryk, farver og stoffer, syset sammen efter det samme mønster kan give. Og jeg siger jer, der blev syet nogle flotte tæpper i alle muglige kombinationer.

Striber son skæres 9 x 9  cm.
      Måske, havde jeg så også lige valgt det projekt, som tog længst tid, I stedet for at sy baner på 110 cm. sammen igen og igen, syede jeg 3 cm. på begge sider af mine 110 cm. baner, for derefter at skære dem ud i 9 x 9 cm. blokke, som så skal syes sammen til 16 rækker med 16 blokke i hver.
      Men det var det mønster, jeg syntes var pænt, indtil jeg så de andre pigers hurtige resultater, men den metode må jeg så prøve en anden gang  :-D

2 blokke

4 blokke

      Så nu har jeg så noget, at sysle med herhjemme, som også bliver nød til at komme med om mandagen hos Karin,til de vejledninger og quiltning, så der er stadig håb, om at jeg får syet et tæppemed tiden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar