fredag den 10. august 2012

Print på stof


     Jeg blev egentlig, for laaaang tid siden, spurgt, hvordan jeg printede på stof ??             Undskyld  vente tiden, Anne-Mette
     Jeg vil vil gerne forsøge at forklare.  hvordan jeg gør det, egentlig søgte jeg oplysninger flere steder på nettet, fordi jeg  havde set et tæppe med foto på. Jeg fandt flere vejledninger, men det var her hos Inge, jeg fandt den bedste forklaring. :-O også fordi den er skrevet på dansk.


    Fryse papir er ikke hvad som helst :-) men dette amerikanske "freezer Paper" som kan købes i Patchwork butikker bla. her hos  Hannes  både i stykker, eller som en rulle, men der er meget i en rulle, og papiret kan bruges flere gange.


     Jeg klipper et stykke freeze papir  i a-4 størrelse, så det passer til min printer, og så stryger jeg det, med den blanke side ned ad, på det valget stof, og klipper stoffet til, så det passer med papiret. Et lyst stykke stof giver selvfølgelig det bedste resultat.
      Jeg læger så arket med stofsiden nedad i min printerskuffe, inden da har jeg, fundet nogle billeder/clip art, som  jeg,  enten i word eller i et Foto program, har behandlet, så det kommer til at passe med et billede/ark i a-4 størrelse, og med plads, mellem billederne.
     Efter print, trækker jeg forsigtig freezer papiret af, og kan nu klippe billederne ud til små mærkater. som jeg, så kan sy eller applikere på, der hvor jeg ønsker det, enten på et stof til at sy af, eller en ting, som jeg har syet.,


     Jeg håber min forklaring, kan bruges ? ellers er Inges vejledning meget god..

3 kommentarer:

  1. tak for oplysningen om hvordan man gør :)

    SvarSlet
  2. Tak for din dejlige enkle forklaring. Er det så vandfast og kan vaskes? :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak. Lige hvad jeg har ledt efter!!

    SvarSlet